6 Mart 2009 Cuma

Yorumsuz :)))

Dün okulda dersteyken konumuz birden şivelere dönüştü.Öğrencilerime bir baktım hepsi ayrı bir ağızdan aynı anlama gelen farklı kelimeler kullanmaya başladılar. 80 kişilik muhasebe sınıfında farklı farklı kavramların gün yüzüne çıkarılması hoşuma gitti.Ben de Ispartalıyım ama çoğu zaman İstanbul Türkçesi'ni kullanmayı tercih ederim.Bazen konuşmaya neşe katmak için değişik kavramlar kullanırım.Dün aklıma aşağıdaki metni eklemek geldi.Bu konuşma Isparta'da genç bir erkeğin genç bir kıza yazdığı bir mektuptan alınmış.Dere Mahallesi taraflarından hala kullanılan bir şive bu.


"Gızım ZIDDIK"
öte gün abamın çelibası ile biçit bostan yellevedidim. Eletivedi mi? Tobosun cenevim ambaklanmış ceviz gibi şakka şakka oldu. Erip yetti gari. Yağınırımdan ağrı biyel dikiliye. Üskesiallah çıkmıye tobosun. Bu dertleri hep senin yüzünden edindim. Eğer bi de o aydaş bacaklı angut herife domedis suratlı evinsüse seni vesinler töbosun yeri göğü yıkarım. İyilik vemem. Rahat dirli vemem. Hem sen gızım o hırsız kedi boyunlı cılgısızla onmazsın. Variyetliymiş bangonoyu tomarıyla harcarmış yövmiye nevaleyi düzdü müydü iki hammal ense kökünden ter akaraktan bihalle daşırmış göya. Gı sen kocayamı vacen bubayamı?Variyet olupta nolcek sen odi dek gibi herifinen geçincemeyi bulamazsın ben o aydeş bacaklı angut herife vamam de. Üskesi Allah va-micen de boynuga çilbir dakıp sürü-cek değille ya elin ütülenmiş kelle kafalı herifi istedirse istetsin hem bana vediğin söz noluyo.Hani gönül diye bir billur olmaza bi naşırfa suya bir tutam gırcı şeker at kurtul bu dertten. Töbosun doydum usandım gari. Amma dimağa yaz niceoolsa yarın ahirette ırahat bırakıvemem yine debelleş olurum. Şişrim irehmette yalı yapıldak gööneksiz tiyildettiririm. Töbosun cenevimin alavı üskes Allah sönmeyecek. Gireği gün evinizin önünde grevetli yeni gondralı mücedded urbaları ile ben geçerken sen aptaslıktan dikizleyodun. Benyeni sakoma bakıyo diye hiyelladım. Helbuku iseyanına ittönbüşle amadeniye rasgele bengildemiş gibi fırlayıvedin. Yarıgı yemezdimya engüdeni saklanmaşmı oyneyoz ninnenbeşmi sinnenipte sanki ne oldu. Müsenderede kavun saklanır gibi durcek değilsin ya bi galgı iki galgı engüdeni bir kısmetin çıkacakAmma bilip amma yat bi bana bak bi o ihtiyar herife bin yattan bi biliş daha eyidir. Hele amma yine paşa gönlün bilir. İki satır cizmeyedeki elin ermedi bi pusla yazasın bizim öte ganbur kapısına mıhına eyatlım daklaştırıverirsin ulur gider. Kapıya şavk vurmadan herkes seni heyallamaz hem herkes seni gözet-leyo değil ya. Araş günü eniverip bille göz gararınca el yordamı ile kağıdı usullam guca mıha daklaştırıverip fıya gidesin. Tez arakana seyirdirsin. Bunca hec meraklanma dediklerini iyi düşün gafana gat amma yine dediklerimi duymamışlıktan ge. Çokla binle yaşa Allah böyük mesnet siner versin yedi mehel ol. Cevap yazmayı gattiyen unutma gerisini annasın gari bi çok selâm.
YavuklunMustanlarınGadir"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder